POMOC NAUCZYCIELA W PRZEDSZKOLU I SZKOLE – kurs internetowy

pomoc nauczyciela 2
 
 
 
 
 
 
 
 
 
Liczba godzin szkolenia – 180 (150 teoria, 30 praktyka)
Całkowity koszt szkolenia – 1300 zł (przy płatności jednorazowej) lub 1400zł (przy płatności ratalnej)
Opłata wstępna – 50 zł
Czas trwania kursu – Indywidualny (zwykle ok 3 miesiące)
 
Aby zapisać się na kurs pobierz formularz zgłoszeniowy, który znajdziesz poniżej. Wypełnij go, wyślij na adres esj@esj.edu.pl i wpłać opłatę wstępną w wysokości 50 zł. Nr rachunku PKO BP 52 1020 5402 0000 0302 0176 1758Otrzymasz potwierdzenie zgłoszenia oraz informacje organizacyjne, dotyczące rozpoczęcia zajęć.
Jeśli nie możesz pobrać formularza, skorzystaj z przycisku umieszczonego poniżej:

zapisz się

Kurs przeznaczony jest dla osób, które chcą rozpocząć pracę jako pomoc nauczyciela w przedszkolu lub szkole. Pomoc nauczyciela jest osobą wykonującą czynności pomocnicze i obsługowe w jednostkach działających w zakresie oświaty. Musi legitymować się minimum wykształceniem podstawowym oraz posiadać umiejętność wykonywania powierzonych czynności. Nie wymaga się od niej posiadania stażu pracy. Pomoc nauczyciela nie ma statusu nauczyciela i zatrudniana jest na podstawie przepisów kodeksu pracy.
Pomoc nauczyciela pracuje pod kierunkiem nauczyciela i realizuje zadania wyznaczone przez dyrektora przedszkola lub szkoły, a w przypadku innej formy wychowania przedszkolnego prowadzonej przez osobę prawną nie będącą jednostką samorządu terytorialnego lub osobę fizyczną – osobę kierującą tą formą wychowania przedszkolnego.
 
GDZIE MOŻE PRACOWAĆ POMOC NAUCZYCIELA?
 
Zgodnie z Rozporządzeniem Ministra Edukacji Narodowej z dnia 9 sierpnia 2017 r. w sprawie warunków organizowania kształcenia, wychowania i opieki dla dzieci i młodzieży niepełnosprawnych, niedostosowanych społecznie i zagrożonych niedostosowaniem społecznym pomoc nauczyciela może być zatrudniona:
1. W przedszkolach ogólnodostępnych, innych formach wychowania przedszkolnego i szkołach ogólnodostępnych, w których kształceniem specjalnym są objęci uczniowie posiadający orzeczenie o potrzebie kształcenia specjalnego wydane ze względu na autyzm, w tym zespół Aspergera, lub niepełnosprawności sprzężone.
2. W przedszkolach ogólnodostępnych, innych formach wychowania przedszkolnego i szkołach ogólnodostępnych, w których kształceniem specjalnym są objęci uczniowie posiadający orzeczenie o potrzebie kształcenia specjalnego wydane ze względu na inne niż wymienione w pkt. 1 niepełnosprawności, niedostosowanie społeczne lub zagrożenie niedostosowaniem społecznym.
3. W przedszkolach specjalnych, przedszkolach ogólnodostępnych z oddziałami specjalnymi oraz w klasach I–IV szkół podstawowych specjalnych i szkół podstawowych ogólnodostępnych z oddziałami specjalnymi, dla uczniów:
– z niepełnosprawnością intelektualną w stopniu umiarkowanym lub znacznym
– z niepełnosprawnością ruchową, w tym z afazją
– z autyzmem, w tym z zespołem Aspergera
– z niepełnosprawnościami sprzężonymi.
4. W przedszkolach i szkołach: specjalnych, integracyjnych, ogólnodostępnych z oddziałami specjalnymi lub integracyjnymi oraz w przypadkach innych niepełnosprawności niż określone w ust. 3, dla uczniów posiadających orzeczenie o potrzebie kształcenia specjalnego wydane ze względu na niepełnosprawność za zgodą organu prowadzącego.
5. Przepisy te stosuje się odpowiednio do oddziału przedszkolnego w szkole podstawowej.

CELE KSZTAŁCENIA

Celem szkolenia na kursie „Pomoc nauczyciela” jest przygotowanie kandydata do podjęcia pracy w przedszkolu lub szkole w charakterze pomocy nauczyciela. Pomoc nauczyciela to osoba, której zadaniem jest pomaganie nauczycielowi podczas prowadzenia przez niego zajęć z podopiecznymi w przedszkolu lub uczniami w szkole. Polega na sprawowaniu opieki nad dziećmi, udzielania pomocy w trakcie zajęć, wykonywaniu czynności porządkowych oraz innych zadań wynikających  z bieżącego funkcjonowania placówki.
Kurs „Pomoc nauczyciela” pozwala uczestnikom na:
– zdobycie podstawowej wiedzy z zakresu psychologii, psychologii rozwojowej, pedagogiki, dydaktyki, metodyki nauczania      przedszkolnego i edukacji wczesnoszkolnej oraz pedagogiki specjalnej,
– zdobycie umiejętności w zakresie udzielania pomocy nauczycielowi podczas realizacji zajęć programowych w przedszkolu lub szkole,
– zdobycie wiedzy i umiejętności w zakresie pielęgnowania dziecka chorego i udzielania pierwszej pomocy przedlekarskiej dziecku i osobie dorosłej,
– zdobycie umiejętności rozwijania wrażliwości artystycznej dziecka i wdrażania dziecko do odbioru sztuki i kultury,
– rozwój umiejętności osobistych oraz zdobycie motywacji do własnego rozwoju i podnoszenia kwalifikacji zawodowych.

PODSTAWA PRAWNA

  1. Ustawa Prawo oświatowe z dnia 14 grudnia 2016r. (Dz. U. z 2018r. poz. 996)
  2. Rozporządzenie Ministra Edukacji Narodowej z dnia 9 sierpnia 2017 r. w sprawie warunków organizowania kształcenia, wychowania i opieki dla dzieci i młodzieży niepełnosprawnych, niedostosowanych społecznie i zagrożonych niedostosowaniem społecznym.
  3. ROZPORZĄDZENIE MINISTRA EDUKACJI NARODOWEJ z dnia 26 lipca 2018 r. zmieniające rozporządzenie w sprawie warunków organizowania kształcenia, wychowania i opieki dla dzieci i młodzieży niepełnosprawnych, niedostosowanych społecznie i zagrożonych niedostosowaniem społecznym
  4. Załącznik nr 3 do rozporządzenia Rady Ministrów z 18.03.2009 r. w sprawie wynagradzania pracowników samorządowych.
  5. Rozporządzenia Ministra Edukacji Narodowej z dnia 18 sierpnia 2017 r. w sprawie kształcenia ustawicznego w formach pozaszkolnych (Dz. U. z 2017 r., poz. 1632).

CZAS TRWANIA I SPOSÓB ORGANIZACJI KURSU

1. Kurs „pomoc nauczyciela” obejmuje łącznie 150 godzin dydaktycznych, w tym 120 godzin zajęć teoretycznych i 30 godzin zajęć praktycznych. Godzina zajęć teoretycznych równa się 45 minutom, godzina zajęć praktycznych równa się 60 minutom.

2. Na zajęciach dydaktycznych realizowany jest program szkolenia przygotowany przez ESJ Jerzy Krzysica.

3. Zajęcia teoretyczne odbywają się w formie zajęć internetowych. Nauka odbywa się w tempie indywidualnym. Słuchacz otrzymuje materiały do nauki w postaci plików tekstowych, plików audio oraz video na indywidualny adres e-mail. Materiały obejmują treści programowe przewidziane programem kursu, testy zaliczeniowe oraz tematy pisemnych prac zaliczeniowych. Zaliczenie zajęć teoretycznych odbywa się poprzez odesłanie prawidłowo wypełnionych testów sprawdzających oraz prac zaliczeniowych przewidzianych programem nauczania. 

4. Zajęcia z przedmiotu "praktyka zawodowa" słuchacz odbywa w placówce przedszkolnej lub szkolnej, Miejsce odbywania praktyki słuchacz znajduje samodzielnie i informuje o tym organizatora kursu. Zajęcia z przedmiotu „praktyka zawodowa” polegają na wykonywaniu zadań należących do obowiązków pomocy nauczyciela. Wykonywanie tych zadań odbywa się pod kierownictwem i nadzorem opiekuna praktyki, którym jest nauczyciel wyznaczony przez kierownika placówki. Szczegółowy harmonogram zajęć praktycznych uzgadniany jest indywidualnie przez uczestnika szkolenia z  kierownikiem placówki i opiekunem praktyki.

Po zakończonym kursie uczestnik szkolenia otrzymuje zaświadczenie o ukończeniu kursu „Pomoc nauczyciela w przedszkolu i szkole”. Zaświadczenie otrzymasz pocztą, listem poleconym.

PROGRAM SZKOLENIA

1. Psychologia – 16 godziny dydaktyczne
2. Psychologia rozwojowa – 16 godziny dydaktyczne
3. Pedagogika – 16 godziny dydaktyczne
4. Dydaktyka i metodyka nauczania – 16 godzin dydaktycznych
5. Metodyka nauczania przedszkolnego i edukacji wczesnoszkolnej – 8 godzin dydaktycznych
6. Rozwijanie wrażliwości artystycznej dziecka,  wprowadzenie dziecka w kulturę – 16 godziny dydaktyczne
7. Pedagogika specjalna – 8 godzin dydaktycznych
8. Pielęgnowanie dziecka chorego i pierwsza pomoc przedmedyczna – 8 godzin dydaktycznych
9. Umiejętności osobiste – 16 godzin dydaktycznych
10. Praktyka zawodowa – 30 godzin dydaktycznych
 
W ramach opłaty wstępnej otrzymasz pierwszą partię materiałów, segregator do gromadzenia i przechowywania materiałów szkoleniowych, notes, długopis i kubek z logo ESJ.
 
Zapisz się już dziś!!!.