Szkolenie realizowane jest jako szkolenie zamkniękte (na zamówienie).
Szczegółowy program, liczba godzin, miejsce i warunki szkolenia ustalane są indywidualnie z zamawiającym. Szkolenie obejmuje wówczas treści odpowiadające oczekiwaniom i potrzebom zamawiającego.
Szkolenie umożliwia opanowanie metodyki nauczania dorosłych oraz z metodyki prowadzenia szkoleń indywidualnych i dla grup szkoleniowych. Szkolenie przybliża również zagadnienia dotyczące psychologii nauczania, coachingu oraz zastosowania tych metod podczas prowadzenia kursów i szkoleń.
Jest to oferta dla przyszłych i obecnych wykładowców, trenerów umiejętności, trenerów wewnętrznych oraz instruktorów, którzy zamierzają prowadzić szkolenia i prezentacje z wykorzystaniem nowoczesnych metod i środków nauczania. Uczestnicy szkolenia zdobywają wiedzę i kształcą praktyczne umiejętności. Uczą się łączyć dydaktykę z psychologią kształcenia i praktyczną sztuką wywierania wpływu na ludzi. Uczą się, jak być nowoczesnym trenerem na miarę XXI wieku.
Oprócz szkolenia w zakresie umiejętności trenerskich uczestnik szkolenia w ramach szkolenia realizuje w praktyce moduł szkoleniowy dla kilkuosobowej grupy. Szkolenie to jest hospitowane przez wykładowcę, a po jego zakończeniu odbywa się coachigowa sesja oceniająca efektywność działań trenerskich uczestnika.
Po ukończeniu szkolenia absolwent potrafi:
-
przygotować, zrealizować szkolenie oraz dokonać jego oceny i ewaluacji
-
przygotować prezentację multimedialną oraz posługiwać się nią podczas prowadzenia szkolenia
-
zaprojektować i przygotować materiały szkoleniowe dla uczestników szkolenia
-
stosować aktywne metody nauczania, przydatne podczas prowadzenia kursów
i szkoleń -
posługiwać się technikami coachingowymi, wspierającymi proces nauczania
i budowanie relacji z osobami szkolonymi -
modelować proces grupowy i dzięki temu osiągać doskonałe rezultaty dydaktyczne
-
praktycznie wykorzystywać wiedzę psychologiczną, aby budować inspirujące relacje interpersonalne i wywoływać synergię grupy
PROPOZYCJA PROGRAMU SZKOLENIA
-
Podstawy psychologii ogólnej
-
Psychologiczne koncepcje uczenia się, psychologiczne podstawy kształcenia dorosłych
-
Dydaktyka dorosłych, proces kształcenia
-
Projektowanie i realizowanie poszczególnych etapów szkolenia od analizy po ewaluację
-
Dobór narzędzi i metod pracy do specyfiki grupy i rodzaju szkolenia
-
Środki kształcenia. Prezentacja Ppt
-
Coaching w praktyce szkoleniowej
-
Efektywność komunikowania z grupą szkoleniową
-
Radzenie sobie w trudnych sytuacjach w relacji z grupą szkoleniową
-
Praktyka szkoleniowa
-
Coachigowa sesja oceniająca efektywność działań trenerskich uczestnika
-
Skuteczna autoprezentacja