TRENER BIZNESU


zapisz się

LICZBA GODZIN SZKOLENIA –  64 godzin dydaktycznych (8 dni szkolenowych)
CENA –   zł

 


      Kurs umożliwia opanowanie metodyki nauczania dorosłych oraz z metodyki prowadzenia szkoleń indywidualnych i dla grup szkoleniowych. Przybliża również zagadnienia dotyczące psychologii nauczania, coachingu oraz zastosowania tych metod podczas prowadzenia kursów i szkoleń. Jest to oferta dla przyszłych i obecnych wykładowców, trenerów umiejętności, trenerów wewnętrznych oraz instruktorów, którzy zamierzają prowadzić szkolenia i prezentacje z wykorzystaniem nowoczesnych metod i środków nauczania. Uczestnicy szkolenia zdobywają wiedzę i kształcą praktyczne umiejętności. Uczą się łączyć dydaktykę z psychologią kształcenia i praktyczną sztuką wywierania wpływu na ludzi. Uczą się, jak być nowoczesnym trenerem na miarę XXI wieku.
 
   Oprócz szkolenia w zakresie umiejętności trenerskich uczestnik szkolenia w ramach szkolenia realizuje w praktyce moduł szkoleniowy dla kilkuosobowej grupy. Szkolenie to jest hospitowane przez wykładowcę, a po jego zakończeniu odbywa się coachigowa sesja oceniająca efektywność działań trenerskich uczestnika.
 
Elementem szkolenia jest również udział w sesji fotograficznej w profesjonalnym studio portretowym. Uczestnik otrzymuje na własność 6 zdjęć portretowych (w wersji elektronicznej), które mogą być wykorzystane w CV, na stronie internetowej, podczas prezentacji oferty szkoleniowej itp.
 
Po ukończeniu szkolenia absolwent potrafi:
  • przygotować, zrealizować szkolenie oraz dokonać jego oceny i ewaluacji
  • przygotować prezentację multimedialną oraz posługiwać się nią podczas prowadzenia szkolenia
  • zaprojektować i przygotować materiały szkoleniowe dla uczestników szkolenia
  • stosować aktywne metody nauczania, przydatne podczas prowadzenia kursów
    i szkoleń
  • posługiwać się technikami coachingowymi, wspierającymi proces nauczania
    i budowanie relacji z osobami szkolonymi
  • modelować proces grupowy i dzięki temu osiągać doskonałe rezultaty dydaktyczne
  • praktycznie wykorzystywać wiedzę psychologiczną, aby budować inspirujące relacje interpersonalne i wywoływać synergię grupy
Szkolenie składa się z następujących części:
  1. Szkolenie w teoretyczne, prowadzone metodami warsztatowymi i treningowymi
  2. Trening wystąpień publicznych przed kamerą oraz z wykorzystaniem mikrofonu.
  3. Część praktyczna, polegająca na prowadzeniu przez osobę szkoloną modułu szkoleniowego lub części szkolenia dla grupy szkoleniowej
  4. Profesjonalna fotograficzne sesja portretowa.

     

     

     

     


RAMOWY PROGRAM SZKOLENIA
  1. Podstawy psychologii ogólnej
  2. Psychologiczne koncepcje uczenia się, psychologiczne podstawy kształcenia dorosłych
  3. Dydaktyka dorosłych, proces kształcenia
  4. Projektowanie i realizowanie poszczególnych etapów szkolenia od analizy po ewaluację
  5. Dobór narzędzi i metod pracy do specyfiki grupy i rodzaju szkolenia
  6. Środki kształcenia. Prezentacja Ppt
  7. Coaching w praktyce szkoleniowej
  8. Efektywność komunikowania z grupą szkoleniową
  9. Radzenie sobie w trudnych sytuacjach w relacji z grupą szkoleniową
  10. Praktyka szkoleniowa
  11. Coachigowa sesja oceniająca efektywność działań trenerskich uczestnika
  12. Skuteczna autoprezentacja
  13. Indywidualna, biznesowa portretowa sesja fotograficzna
 
PROPOZYCJA PROGRAMU SZKOLENIA ORAZ HARMONOGRAM SZKOLENIA
  1. Podstawy psychologii ogólnej
  1. Podstawowe pojęcia i kierunki, osobowość i temperament, pamięć
  2. Cele i podstawowe kierunki w psychologii
  3. Osobowość, temperament, koło osobowości, ”wielka piątka” cech osobowości
  4. Piramida potrzeb Maslowa
  5. Pamięć, rodzaje pamięci, trzy procesy myślowe, wspomaganie zapamiętywania
  1. Psychologiczne koncepcje uczenia się, psychologiczne podstawy kształcenia dorosłych
  1. Uczenie się i motywacja
  2. Uczenie się behawioralne, eksperyment Pawłowa
  3. Prawo efektu, warunkowanie sprawcze, kara i nagroda
  4. Uczenie się przez wgląd, społeczne uczenie się
  5. Funkcje kształcenia, motywy podejmowania kształcenia przez osoby dorosłe
  6. Podstawy psychologii rozwojowej, trzy okresy dorosłości
  7. Inteligencja i jej rodzaje
  8. Sposoby uczenia się, organizacja sensoryczna bodźców
  9. Cykl Kolba i jego praktyczne zastosowanie w nauczaniu dorosłych
  1. Dydaktyka dorosłych, proces kształcenia
  1. Dydaktyka a metodyka nauczania, pedagogika i andragogika
  2. Proces kształcenia (uczenie się i nauczanie, cele kształcenia, treść kształcenia, plan nauczania, program nauczania)
  3. Kształcenie, szkolenie, trening (formy kształcenia ze względu na sposób organizacji)
  4. Zasady nauczania
  5. Kompetencje osobiste i zawodowe trenera
  1. Projektowanie i realizowanie poszczególnych etapów szkolenia od analizy po ewaluację
  1. Powody i przyczyny organizowania szkoleń
  2. Prognozowanie funkcjonowania organizacji po realizacji szkolenia – przewidywanie zmian
  3. Osoby zaangażowane w diagnozę potrzeb szkoleniowych
  4. Wstępne rozpoznanie potrzeb szkoleniowych
  5. Analiza potrzeb szkoleniowych w firmie oraz metody pozyskiwania informacji
  6. Dokumenty i informacje przydatne do wstępnej analizy
  7. Tzw. kwintet szkoleniowy
  8. Obszary analizy potrzeb
  9. Analiza kompetencji zawodowych pracowników
  10. Przyczyny braku efektywności pracowników
  11. Końcowa ocena zasadności realizowania szkolenia
  1. Rekrutacja i selekcja uczestników szkolenia
  2. Organizacja przestrzeni szkoleniowej
  1. Dobór narzędzi i metod pracy do specyfiki grupy i rodzaju szkolenia
  1. Metody nauczania stosowane podczas szkoleń
  2. Formy organizacyjne nauczania ze względu na liczbę uczestników
  3. Grupa a zespól, role w zespole, kierowanie zespołem zadaniowym na szkoleniu
  4. Paca w zespołach i zasady pracy w zespołach
  5. Struktura zajęć teoretycznych i praktycznych, zarządzanie czasem szkolenia
  6.  Planowanie pracy dydaktycznej, konspekt zajęć
  7. Etapy kształtowania umiejętności
  8. Aktywne metody nauczania
  9. Zalety i wady aktywnych metod nauczania
  10. Zakończenie szkolenia
  11. Kontrola wyników nauczania, metody i narzędzia służące kontroli
  12. Ocena wyników szkolenia, narzędzia pomiaru wyników
  13. Ewaluacja szkolenia, rodzaje ewaluacji i sposoby jej prowadzenia
  14. Dobór metod nauczania i form kształcenia w zależności od charakterystyki grupy, celów szkolenia oraz kompetencji trenera
  15. Przygotowanie materiałów szkoleniowych
  1. Środki kształcenia. Prezentacja Ppt
  1. Podział i funkcje środków kształcenia
  2. Prezentacje Ppt, zasady tworzenia slajdów, zasady prezentacji, sprzęt do prezentacji Ppt
  3. Praktyczne przygotowanie prezentacji i jej przedstawienie
  1. Coaching w praktyce szkoleniowej
  1. Co to jest coaching – definicje, rodzaje i odmiany coachingu
  2. Coaching dyrektywny i niedyrektywny – kiedy i jak stosować?
  3. Coaching jako metoda nauczania
  4. Coaching jako metoda wspierania rozwoju zawodowego i osobistego
  1. Efektywność komunikowania z grupą szkoleniową
  1. Co zrobić, żeby ludzie słuchali?
  2. Co zrobić, żeby ludzie mówili?
  3. Komunikaty aprobujące , wyrażające niezgodę, wyrażające dezaprobatę.
  4. Reagowanie na atak i krytykę
  5. Asertywność i komunikacja asertywna?
  6. Zachowanie dystansu emocjonalnego
  7. Sztuka zadawania pytań
  8. Trening wystąpień publicznych przed kamerą oraz z wykorzystaniem mikrofonu
  9. Komunikacja interpersonalna i komunikacja z grupą
  10. Specyfika komunikacji z grupą
  11. Wykorzystanie reguł wpływu społecznego w kształtowaniu relacji z grupą
  12. Konflikty interpersonalne
  13. Metody rozwiązywania konfliktów oraz strategie działania w sytuacjach konfliktowych
  1. Radzenie sobie w trudnych sytuacjach w relacji z grupą szkoleniową
  1. Procesy grupowe w środowisku dydaktycznym czyli socjologia dla trenerów
  2. Definicja procesu grupowego
  3. Grupa i nieformalne role w grupie
  4. Grupa a zespół – podobieństwa i różnice
  5. Etapy rozwoju zespołu i style kierowania
  6. Umiejętności przywódcy, kto zostaje liderem zespołu
  7. Role w zespole
  8. Trener a grupa, styl pracy trenera, rola trenera jako lidera zespołu
  9. Style przywództwa wg Blancharda
  10. Trudni słuchacze, trudne sytuacje na szkoleniach
  11. Ponad konfliktem
  12. Trudni słuchacze – klasyfikacja
  13. Jak radzić sobie z zastrzeżeniami słuchaczy
  14. Trudne sytuacje na szkoleniach – studium przypadku
  1. Praktyka szkoleniowa
Przygotowanie i przeprowadzenie modułu szkoleniowego dla kilkuosobowej grupy słuchaczy (hospitowane przez wykładowcę przedmiotu)
 
  1. Coachigowa sesja oceniająca efektywność działań trenerskich uczestnika
  1. Indywidualna superwizja, oceniająca pracę trenerską uczestnika oraz wskazująca dalszy kierunek rozwoju kompetencji trenerskich
  2. Ewaluacja zrealizowanego modułu szkoleniowego
  1. Skuteczna autoprezentacja
  1. Motywy autoprezentacji
  2. Werbalne i niewerbalne taktyki autoprezentacji
  3. Autoprezentacja indywidualna i grupowa
  4. Kontrola wywieranego wrażenia
  5. Dopasowanie autoprezentacji
  6. Wartości cenione przez odbiorców autoprezentacji
  7. Pierwsze wrażenie i efekt aureoli
  8. Zasady społecznej percepcji autoprezentacji
  9. Jak być wiarygodnym, jak wzbudzać sympatię i zwiększyć atrakcyjność interpersonalną
  1. Indywidualna, biznesowa portretowa sesja fotograficzna