Celem szkolenia na kursie „Animator zabaw i imprez dla dzieci” jest przygotowanie kandydata do podjęcia pracy w charakterze animatora, który organizuje i prowadzi między innymi:
- urodziny, imprezy okolicznościowe i tematyczne dla dzieci
- zabawy dla dzieci podczas wycieczek i turnusów wypoczynkowych
- zabawy szkolne i przedszkolne
- przedstawienia teatralne, w których aktorami są dziecie i dorośli (rodzice, nauczyciele)
- teatrzyki lalkowe, teatr kamischibai, konkursy recytatorskie, czytanie performatywne
- zabawy dla dzieci podczas festynów i pikników firmowych, imprez reklamowo-promocyjnych, spotkań i uroczystości rodzinnych.
Absolwent kursu jest przygotowany do podjęcia pracy w firmie zajmującej się organizacją zabaw i imprez dla dzieci lub rozpoczęcia własnej działalności gospodarczej w tym zakresie. Może również poszukiwać pracy w charakterze animatora w miejscach takich, jak: sale i parki zabaw, ośrodki wypoczynkowe, hotele, biura podróży.
Szkolenie może być również ciekawą propozycja dla pracowników świetlic, nauczycieli przedszkolnych i wszystkich osób pragnących udoskonalić swój warsztat pracy w zakresie organizowania i prowadzenia zabaw i imprez dla dzieci.
Kurs zawiera moduły teoretyczne, pozwalające na opanowanie podstawowej wiedzy z zakresu psychologii, psychologii rozwojowej i pedagogiki a także wiele modułów praktycznych, podczas których uczestnicy poznają sposoby prowadzenia zabaw integracyjnych, muzycznych, plastycznych i sportowych, uczą się malowania twarzy, wykonywania tatuaży zmywalnych, modelowania balonów i robienia wielkich baniek mydlanych. Poznają także klasyczną literaturę dziecięcą, uczą się interpretacji tekstów literackich, prawidłwoej emisji głosu, podstaw sztuki aktorskiej, organizowania przedstawień teatrzyków dziecięcych oraz pracy z mikrofonem.
Liczba godzin zajęć teoretycznych i praktycznych dla kandydatów na animatora zabaw i imprez dla dzieci obejmuje łącznie 104 godzin zajęć dydaktycznych. Podział godzin dydaktycznych na poszczególne przedmioty nauczania wynosi:
- Psychologia, psychologia rozwojowa, pedagogika, wpływ społeczny – 16 godz.
- Gry i zabawy plenerowe, zabawy sportowe – 8 godz.
- Zabawy muzyczne, zabawy rytmiczne i taneczne – 8 godz.
- Gry i zabawy świetlicowe, plastyczne, techniczne, rękodzieło – 8 godz.
- Bańki mydlane, malowanie twarzy, tatuaże zmywalne, formowanie balonów – 8 godz.
- Teatr lalkowy – 16 godzin dydaktycznych
- Teatr aktorski (żywy plan) – 16 godzin dydaktycznych
- Teatr kamishibai, teatr cieni – 8 godzin dydaktycznych
- Literatura dla dzieci, komunikacja, emisja głosu, praca z mikrofonem – 12 godz.
- Organizacja imprez, scenariusze zabaw i imprez – 8 godz.
- Pierwsza pomoc, bhp, odpowiedzialność prawna – 4 godz.